Banery

  • Punkt In formacyjny - baner
  • Invest in Pomerania

O ŚTP

O Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości

  • -

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany od 2008 roku, w 160 krajach świata. Każdego listopada organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.

Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana - Carl Schramm i brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark. Ogólnopolskim koordynatorem ŚTP w Polsce jest Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, która dąży do stworzenia jak najszerszej koalicji organizacji, instytucji i osób, które zaangażują się w organizację tego przedsięwzięcia i popularyzację idei, jakie mu przyświecają.


W ubiegłym roku w przedsięwzięciu wzięło udział 56 Partnerów – organizacji i instytucji z naszego województwa, które łącznie zorganizowały ponad 160 wydarzeń. We wszystkich wydarzeniach uczestniczyło około 5500 osób. W tym roku zapraszamy ponownie do współpracy wszystkie zainteresowane organizacje, instytucje, szkoły wszystkich szczebli, uczelnie i podmioty gospodarcze z województwa pomorskiego. Partnerem ŚTP może zostać każdy, komu zależy na rozwoju społecznym i gospodarczym swojego kraju/regionu. Wystarczy zarejestrować się na stronie projektu i zorganizować przynajmniej jedno wydarzenie między 14 a 20 listopada 2016 r.


TEMAT PRZEWODNI:
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to dosyć szeroki projekt, w skład którego wchodzi wiele wydarzeń, w których biorą udział tysiące ludzi w naszym kraju (a miliony na świecie!). Dlatego każdego roku wybierany jest jeden temat, na który Organizatorzy chcą zwrócić szczególną uwagę. To tzw. motyw przewodni ŚTP w danym roku. W 2014 roku była to różnorodność w przedsiębiorczości (i kampania społeczna Twarze Przedsiębiorczości), w 2015 roku dobre praktyki w nauczaniu przedsiębiorczości w Polsce i za granicą. W 2016 tematem przewodnim jest społeczny aspekt biznesu: przedsiębiorczość społeczna, CSR i startupy społeczne. W żaden sposób nie wyklucza to jednak innych tematów związanych z rynkiem pracy, biznesem, przedsiębiorczością. Nie chodzi tutaj o zawężenie tematyki wydarzeń, ale o to, żeby szczególnie podkreślić jeden, wybrany w danym roku aspekt przedsiębiorczości.


KTO MOŻE ZOSTAĆ PARTNEREM?
Partnerem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce może zostać: instytucja publiczna, przedsiębiorstwo, instytucja państwowa, organizacja pozarządowa, uczelnia wyższa, szkoła lub osoba prywatna. Warunkiem nadania podmiotowi tytułu partnera ŚTP jest zorganizowanie minimum jednego wydarzenia w ramach ŚTP w danym roku. Wydarzenie musi tematycznie wiązać się z szeroko pojętą promocją przedsiębiorczości i zostać zarejestrowane na stronie tydzienprzedsiebiorczosci.pl. Może to  być wydarzenie bezpłatne lub płatne.


ROLA PARTNERA:
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Polsce nie byłby możliwy gdyby nie wkład setek partnerów z całej Polski. Partnerem Tygodnia zostaje podmiot, który w ramach danej edycji projektu zrealizuje minimum jedno wydarzenie (debatę, wykład, szkolenie, happening, wystawę lub inne) związane z tematyką przedsiębiorczości lub rynku pracy. Regionalni koordynatorzy oraz Koordynator ogólnopolski – Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – wspierają partnerów, realizując ogólnopolską kampanię promocyjną, promując poszczególne wydarzenia.

Patronat medialny

  • -
  • -
  • -